Kilka zasad odpowiedzialnej adopcji

Chcesz adoptować psa? To super, ale proszę, odpowiedz sobie na te kilka pytań. Najgorsze co można zrobić to wziąć psa ze schroniska po czym go z powrotem oddać. Tym sposobem zafundujesz mu ogromną traumę. Są sytuacje, których nie potrafimy przewidzieć, ale może te wskazówki trochę w tym pomogą. Tak więc zastanów się:

1. Czy mam warunki mieszkaniowe, by adoptować psa? Czy wynajmuję lokal, z którego właściciel może mnie wyrzucić lub nie zgodzić się na psa, lub zgodzić, a później zmienić zdanie.
2. Ile pracuję? Czy pies nie będzie musiał za długo zostać sam, czy będzie miał go kto wyprowadzić na spacer kiedy mnie nie będzie?
3. Co zrobię z psem kiedy będę chciał/a wyjechać na wakacje? Mam go z kim zostawić? Zabiorę go ze sobą, a jeśli tak to czy nie będzie to dla niego męka (podróż, upał itp.)? A może jestem w stanie opłacić mu hotel dla psów?
4. Jak z moim zdrowiem? Czy jestem w stanie wychodzić z nim kilka razy dziennie?
5. Czy chcą tego inni domownicy? Czy nikt nie jest uczulony na psią sierść? Czy mam dzieci? Czy nie zrobią mu niechcący krzywdy lub czy jestem pewien, że pies nic nie zrobi dzieciom? Jeśli nie mam dziecka to czy może się ono pojawić? Co jeśli okaże się, że będzie uczulone na sierść? Co jeśli pies nie zaakceptuje nowego członka rodziny?
6. Czy jestem gotowy/a na trudy wychowania psa? Jak zareaguję na jego dziwne zachowanie, które zdarza się u psów z niełatwą przeszłością?
7. Czy zaakceptuję wszędzie leżącą sierść? Na kanapie, dywanie, stole, a czasem nawet w jedzeniu?
8. Czy będę mieć pieniądze w przypadku choroby psa? Nie jedno leczenie bywa kosztowne, psy mogą doświadczać chorób takich jak i ludzie – raka, chorób serca itp. Czy jestem na tyle silny/a by to znieść?
9. Co wiem o psiej diecie? Co będę mu dawać do jedzenia? Mam czas na gotowanie mięsa i warzyw, czy wolę wydać więcej pieniędzy na dobrą jakościowo karmę dla psów? Czy zdaje sobie sprawę, że tanie jedzenie w puszce z marketu nie jest dobre dla psa?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz