Przeczytaj, a już nigdy nie przytulisz psa...

...czy aby na pewno? Kto ma rację? Dlaczego nie powinniśmy przytulać psów? Czy wszystkich psów nie należy przytulać? Co na to Twój pies?

Przytulanie - oznaka miłości lub przyjaźni, tak miłe dla ludzi, ale czy dla psa? Pomysł by poczytać o korzyści z przytulania czworonoga pojawił się kiedy przygnębiona przytuliłam Dżekiego i wszystkie smutki powoli zaczęły znikać. Pomyślałam - wow, co pies ma w sobie takiego, że tak dobroczynnie wpływa na człowieka? Owszem, korzystnie na nas działa jego obecność, ale o przytulaniu dowiedziałam się rzeczy, które dały mi do myślenia.

Wpadło mi w ręce wiele artykułów łatwo dostępnych w Internecie, o tym dlaczego pies nie chce być przytulany. Wszystkie poparte wypowiedziami psiej psycholożki dr Alexandry Horowitz. Poniżej znajdziecie linki do źródeł, a tak w skrócie:
- mało, który pies macha radośnie ogonem w momencie kiedy jest przytulany;
- w uścisku pies czuje stres, co okazuje poprzez "odkładanie" uszu do tyłu, lizanie swojego pyska, ziewanie, odwracanie wzroku;
- pies, który ma problem by poradzić sobie ze stresem, może zaatakować - to nie jest wina psa. Przede wszystkim nie pozwólmy przytulać psów dzieciom;
- przytulając psa nie okazujesz mu miłości - on tego tak nie rozumie;
- pies w objęciach czuje ograniczenie wolności, co wiąże z zagrożeniem;
- to nie jest naturalne dla psa - odczuwa wtedy dyskomfort.

Przytulać czy nie? Moim zdaniem obcego psa - nigdy. Swojego - po dokładnej obserwacji. Zwróć uwagę czy Twój pies spuszcza uszy, mruży oczy, odwraca wzrok, liże swój nos, wystawia język, stara się uciec, podwija ogon - to sygnały świadczące o jego dyskomforcie. Dżeki czasem sam przychodzi, włażąc pod ramię. Jest też wyjątkiem - merda ogonem, kiedy się go przytula. Ale też nie zawsze. Jednak, patrząc na mojego adopciaka, tak mocno szukającego kontaktu z człowiekiem, ciężko było mi uwierzyć, że w ogóle nie powinno się przytulać psów. A co wy na to? A przede wszystkim co na to wasze psy?


Źródła:
1. https://twojezwierzeta.pl/zwierzeta/nie-przytulac-psa/
2. http://kobieta.gazeta.pl/kobieta/7,107881,22617548,przytulasz-psa-psi-psycholog-ostrzega-wydaje-sie-nam-ze.html

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz